Isnin, 30 September 2013

sinar hidayah

assalamualikum.....

tanggal 1 oktober 2013..tepat pukol 1.57 am

angin malam sepoi-sepoi bahasa
tirai malam hampir mencecah sinaran mentari
1/3 malam hampir menemui ketikanya
tahajud, solat sunat hampir menghampiri kemuncaknya
dari hari ke hari berlalu dengan penuh keredhaanya
sesungguhnya, aku mencari hijrah dalam kehidupan
akhirnya aku semakin menjumpainya
alhamdulillah semakin terang jalan kearah itu
izinkanlah daku kearahnya......terangilah ia Ya Allah
ucapan khalimah syukur tidak mampu ku luahkan dengan kata-kata
walaupun sebesar zarah sesungguhnya aku milik Nya
sesungguhnya, aku seorang hamba Mu yang daif lagi hina
sedetik aku menghayati peluang ini membuatkan aku kenal erti kehidupan sebenar sebagai umat Nya
Allah besar sungguh hidayah dan nikmat ketenangan Mu ini..
Ya Allah....alhamdulillah..
sujud syukur daripada hamba Mu yang penuh kekurangan ini....salam hijrah

1 ulasan: